Site Loader

Nedavno smo vas na našoj Facebook stranici pitali da s nama podijelite opuštajuće aktivnosti i hobije kojima se trudite baviti u slobodno vrijeme, s ciljem da skupimo popis što raznolikijih „antistres aktivnosti“ – i skupili smo ih. Ne postoji zlatno pravilo nošenja sa stresom, ali postoje aktivnosti koje nam uvelike mogu pomoći u očuvanju psihičkog zdravlja i suočavanju s neugodnim doživljajima. Hobiji nam često skreću misli, uključuju rad tijela i uma ili nas potiču na druženje s drugim ljudima koji dijele naše interese, što može imati pozitivne posljedice na našu dobrobit i psihičko zdravlje. Jedini je problem što svi trebamo pronaći one aktivnosti koje baš nama najviše odgovaraju. Ovaj popis od preko 50 antistres aktivnosti, koji ste vi pomogli sastaviti, tu je da nas sve inspirira i potakne da se posvetimo vlastitom opuštanju. Ako se sjetite neke aktivnosti koja nije na popisu, pozivamo vas da je svakako podijelite s nama!

 

Stres nerijetko možemo osjetiti kao napetost mišića, umor ili druge fizičke simptome. Stoga ne čudi da je jedna od najčešće spominjanih metoda izbacivanja nagomilanog stresa upravo tjelesna aktivnost. Osim što pomaže fizičkom zdravlju, ona ima i brojne blagotvorne učinke na psihu, o kojima više možete pročitati u našem članku. Ako vam nije do vježbanja, već i samo provođenje vremena na svježem zraku i u prirodi može biti smirujuće. Osim toga, opuštajuće mogu biti i različite druge aktivnosti koje uključuju tijelo i angažiraju osjetila. Donosimo vaše prijedloge:

 

Lagana aktivnost Umjerena aktivnost Intenzivnija aktivnost
vježbe disanja progresivna mišićna relaksacija čišćenje i organiziranje
masaža tuširanje ili duga kupka skakanje na trampolinu
provođenje vremena na suncu vrtlarenje plivanje
igra s kućnim ljubimcem šetanje planinarenje
vježbe istezanja yoga ples
vožnja automobilom vožnja biciklom vježbanje (npr. orbitrek)
spavanje masturbacija seks

 

Osim tijela, korisno može biti angažirati i misli. Pritom je nekima draže isprazniti um i pustiti ga da ide svojim putem ili da ga vodi neka priča, a drugi se više vole zaokupiti nečime u čemu aktivno sudjeluju. Slijede neki od vaših prijedloga:

 

Opuštajuće Aktivirajuće
maštanje meditacija (npr. mindfulness)
čitanje učenje (npr. stranih jezika)
slušanje podcastova pohađanje tečaja
igranje npr. Tetrisa igranje videoigrica

 

Mnogi utjehu pronalaze u različitim kreativnim aktivnostima. Prostor za kreativnost mogu nam pružiti raznolike aktivnosti, od onih koje angažiraju samo našu pažnju ili maštu do onih koje će rezultirati nečim konkretnim što možemo podijeliti s drugima. Predložili ste:

 

Film i kazalište Glazba Pisanje Vizualna umjetnost Kuhanje Izrađivanje
gledanje crtića iz djetinjstva slušanje zvukova iz prirode (npr. šum mora) prepisivanje citata bojanje bojanke kušanje nove hrane slaganje LEGO kockica
gledanje filmova ili serija slušanje glazbe pisanje dnevnika crtanje pečenje kolača stvaranje spomenara
odlazak u kino ili kazalište pjevanje pisanje pjesama slikanje isprobavanje novih recepata šivanje, štrikanje i heklanje
sviranje pisanje priča fotografija izrada mirisnih svijeća
odlazak na koncert snimanje izrada igračaka

 

Psiholozi vole isticati važnost socijalne podrške za ljudsku dobrobit, a često znamo reći i da su brige manje kad se podijele. Stoga u opuštanju od stresa često mogu pomoći različiti oblici druženja s drugima. Nekima je draže družiti se udvoje, a neki više vole veće grupe bliskih ljudi. Odaberite ono što vam više odgovara, a u nastavku donosimo neke prijedloge:

 

Manje grupe Veće grupe
zagrljaj putovanje
igranje šaha igranje društvenih igara
provođenje vremena s bliskim ljudima provođenje vremena s bliskim ljudima
humor i smijanje humor i smijanje
volontiranje volontiranje

 

Na kraju, možda biste se voljeli okrenuti ne samo bliskim ljudima, već i vlastitoj duhovnosti. Mnogi utjehu i snagu crpe iz vjere, a vi ste predložili:

 

Samostalne aktivnosti Aktivnosti s drugima
čitanje knjiga duhovne tematike duhovna obnova
molitva odlazak na vjersku službu

 

Naravno, ponekad posvećivanje vremena samome sebi nije sasvim dovoljno kako bismo se uspješno nosili s doživljenim stresom. Ako se osjećate kao da količina stresa koju doživljavate prelazi vaše kapacitete za nošenje s njim, potičemo vas da ispunite naš upitnik koji mjeri simptome potištenosti, tjeskobe i stresa te vam odmah daje povratnu informaciju. Ako mislite da bi vam koristilo da s nekim o tome porazgovarate, slobodno nam se obratite na [email protected] ili na našim Facebook i Instagram stranicama. Naš vam je sandučić uvijek otvoren.

 

Post Author: kako si?